Sensommar söndag

0kommentarer

Idag har det varit riktigt skönt sensommarväder..
Vi inledde denna söndag med födelsedagsfika hos mamma... jag och morfar åkte tillsammans och gästade.
Det bjöds på både smörgåstårta och princesstårta så vi var mycket mätta och belåtna när vi kom hem igen.

Jag tillbringade eftermiddagen i trädgården med hjärtat, han räffsade löv och klippte grenar medan jag klippte gräset.. tro det eller ej, men jag gillar att klippa gräset.. kanske en av få som gör det. Det är ju ett nödvändigt ont när man är husägare men jag vet inte - jag får en lite rogivande känsla av att dra på mig stövlarna och tillbringa 30 min med gräsklipparen.. haha.
Efter utomhusarbete fortsatte jag invändigt med det målningsarbete som är påbörjat på övervåningen. Jag målade klart murstocken och vi förberedde för grundmålning av foder imorgon.
Efter kvällsmat blev det en kvällspromenad med hjärtat & Björn.. blev en hel timmes promenix.

Nu ikväll har det varit räkningsfix, rensat tvätten och strykit upp en massa och nu är det soffhäng, film & m&ms som gäller

Kommentera

Publiceras ej