Babybestyr

1kommentarer

GODKVÄLL

Efter jobbet idag åkte vi rakta vägen till syster m familj.
Vi träffade lilleman och vi hade semle premiär..

jag var så sugen på semla och hade bunkrat upp sedan i eftermiddags med ett gäng. Sambon min är inte jätte förtjust i semlor, hur man nu kan vara det enligt min mening:) jag tycker det är gott, men kanske inte äter överdrivet. trots att jag (kan) äta för två, är jag inte direkt sugen på överdosering av semlor.. håller mig till lagom, det är oftast bäst. Men visst känner jag att det är mer okej att unna sig lite gott nu emellanåt.. När vågen inte visar några skyhöga siffror heller, så är man ju inte helt vettförskrämd över maten man stoppar i sig.. Än så länge (dryga 2 månader kvar) så har jag inte fått några gravid cravings.. trodde länge att skumtomtar och jag skulle vara bästa vänner i december månad men jag insåg att jag inte åt fler än tidigare år.
det kanske är så att vissa inte får några direkt cravings, eller så får jag någon nu på slutet, vi får helt enkelt se.


Vad som är skönt är att kroppen & knoppen är som vanligt, nästan i alla fall.
jag mår oförskämt bra och jag har ingen som helst anledning att klaga. Varken fysiskt eller psykiskt har jag haft några direkt känningar. Att magen börjar bli större, fastare och ta lite mer plats är väl det främsta jag känner..
Jag har är inte mycket mer trött än vanligt, ovanligt pigg på kvällarna och jag tycker mig ha lika mycket ork som tidigare (trots att jag, tyvärr har lagt all träning på hyllan.. svårt att hitta tiden, dåligt skäl men lever kvar)

Nog tjatat.. jag är väldigt lykligt lottad och jag vill inte på något sätt göra någon stött.. det är nog så att ingen graviditet är den andra lik och det finns dem som mår dåligt från dag 1 fram till B-day och jag kan inte jämföra min graviditet med någon annan. Jag är lycklig att jag har förmånen att få må bra och att kunna ha en vardag precis så som innan jag blev gravid..

Ett av skälen till besök hos syster med familj var att vi tagit med skötbord, vagga m.m. hem så nu börjar här fyllas på med lite baby prylar. Från att bara haft vagn för en vecka sedan är vi ju nästan i hamn nu..
Vi ska göra en tripp Jönköping nästa helg och införskaffa en hel som saknas... sedan är det nog bara små kompletteringar kvar.

Sängkläder till spälsäng samt täcken, kuddar och dylikt tänkte jag snart inhandla. Jag har sett ett liknande filten jag köpte i helgen.. ett påslakanset i beige med vita stjärnor på.
Bild från jollyroom.se

Jag är väldigt förtjust i detta men står lite i valet och kvalet om marinblått är mer pojke och ett rosa är mer flicka.. därmed är ju det beiga neutralast i detta läge. Jag tror att jag köper det till att börja med så kan man komplettera med färg efterhand.

Nu ska jag ta tjuren vid hornen och krypa till kojs

GODNATT

1 kommentarer

A

18 Jan 2012 13:36

Pojkar kan också ha rosa ;)



Härlig blogg förresten, och jag önskar dig all lycka med lilla bebben!



Kommentera

Publiceras ej