KVÄLLENS SÖTSAK

0kommentarer

 
 
Vad passar inte bättre en grå, kall och vanlig måndagskväll än en smarrig & klassisk Äppelpaj
 
 
 
 
Jag följer inget recept när jag gör Äppepaj, utan kör bara på min egen känsla gällande smuldegen som jag tycker är det bästa äppelpajen - härligt syrliga äpplen tillsammans med den söta smuldegen och kalla vaniljsås, en perfekt kombination om ni frågar mig. Jag gör min äppelpaj på så sätt att jag skalar och skivar äpplen i bitar och blandar dem i råsocker och kanel (kan bli lite väl sött, men gott)
 
 
 
 
Jag fyller en rund form med äpplena och sedan strör jag smuldeg (bestående av smör, socker, mjöl och inte minst havregryn) över och sedan in i ugnen..
 
 
 
 
 
 
Smidigt, enkelt och väldigt gott, tillsammans med lite vispad vaniljsås
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej