KARDEMUMMABULLAR

0kommentarer

 
 
Jag är ingen "bullmamma" kort och gott.
 
 
En regning sommardag för 6 år sedan bakade jag mina första vetebullar. Resultat, inget vidare. Stenhårda är det enda jag minns...
 
 
 
 
Men så tänkte jag för någon dag sedan.. det vore kul att testa på bullbaket igen. Och med en perfekt bakbok - A piece of cake så borde ju det åtminstone bli bättre än sist...
 
 
 
 
 
 
Med facit i hand. Det blev bättre än sist, men att baka bullar är en process som tar en halv dag och lika lång tid som det tar, lika mycket energi tog det av mig...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bullarna smakade däremot väldigt gott (trots lite miss med jäsning m.m.) och med kardemumma och sockertopping så blev de också lite fina allt.
 
 
 
 
 
 
 
Slutsats: om 6 år igen kanske jag ger mig på detta, tills dess bakar fröken carlsson mjuka kakor och annat gott
 
 
 
 
A piece of cake, Bullar, Kardemumma, Leila Lindholm,

Kommentera

Publiceras ej