MITT FÖRSTA LUCIAFIRANDE

0kommentarer

 
 
.. I torsdags var mitt första Luciafirande på Dagis (som mamma), mitt lilla hjärtats första Luciafirande - och vad jag har längtat till denna dagen, många gåner om.. mitt hjärta hoppar till en gång extra när jag får stå och titta på dessa söta små liven, sjunga, gråta, titta och vara förväntsfulla.
 
 
 
 
 
Stolt mamma och farmor och väntade på sin lilla tomtenisse och hans vänner
 
 
 

 
 
De va så söta alla de små, iklädda lucialinnen, pepparkakskläder och tomtekläder. Vår lilla tomtenisse satt i knät och tittade på hans lite större kamrater som sjöng så de stod härliga till..
 
 
 
En (lite speptisk) tomtenisse och en liten tomtegumma, de söta små liven.
 
 
 
Jag undrar allt vad som surrar runt i deras små huvuden. Tänker de: "vilket påhitt"  v"ad är det för jippo de vuxna nu har bestämt att vi ska vara med på" "varför alla dessa kläder" "varför tittar alla på oss och tar massa kort" ...ja, jag undrar verkligen vad de tänker på.
 
 
 
Nu startar vi igång ännu en helg och 3.a Adventshelgen rättare sagt.
 
 

Kommentera

Publiceras ej