(A)SOCIAL eller SOCIAL

1kommentarer



Jag funderar tidvis väldigt mycket på hur "smart-phone världen" har förändrat oss människor..

Med en mobiltelefon blir telefonen helt enkelt mobil, du blir nårbar utan att sitta vid en bordstelefon och du kan välja att ringa dina samtal närhelst du vill.

Nu har vi också adderat e-mail till mobilen. Både samtal och mail från en och samma pryl, genialt.. Likaså har du en helt ok kamera i telefonen. Bort med små digitalkameror, den som finns i mobilen är nog så bra och du slipper ha med dig en liten kamera.


Men inte nog med detta.. Appar, något som inte har funnits alltför länge. Vem har en smart-phone utan överhuvudtaget någon app, knappast någon tror jag. Däremot kan man ha olika många appar och olika typer av appar.

Den "appen" som jag använder flitigast är Instagram. Jag undrar om och hur länge Instagram kommer vara "på tapeten" det känns lite som nya Facebook.

Jag kan dock bli rädd, Instagram går jag in på alltför ofta. Jag har funderat på att under en dag skriva upp hur många gånger jag går in på Instagram, men av rädsla vågar jag knappt..


Nyhetens behag är det gissningsvis som hägrar hos mig, då jag kollar Instagram, olika bloggar mm med min I-phone.


Jag vill själv bli bättre på att minimera det dagliga bruket av de sociala medierna.. Jag hoppas att vi inte går emot ett samhälle där smart-phonen styr våra liv (om vi inte redan är på väg)


Är vi sociala eller asociala i vårt användande av smart-phones.....


1 kommentarer

Jessica

13 Feb 2013 20:42

Håller helt med dig Emelie, kollar också instagram med mera alldeles för ofta. Vi får utmana varandra :-)

Svar: Ja, en utmaning låter inte helt fel, vi hörd om det. Kram
Me

Kommentera

Publiceras ej