Löften inför 2013

0kommentarer

 
 
Avger ni några Nyårslöften?
 
Jag föredrar att inte ge några nyårslöften, då jag inte är speciellt bra på att hålla dem. Med lite halvdålig karaktär så är jag inte mycket för att avge sådant som man "inte" får göra... Ex. skulle jag ha som löfte att INTE äta godis så är jag mer sugen på godis och tänker mer på det då än när jag "får" äta godis. När jag inte har restriktioner, så är det bättre..
Mitt motto: lagom av allt är det perfekta!!
 
 
 Dock har jag mig till trots avgett ett litet löfte... Jag ska börja laga mer NY mat, använda mer recept och uppdatera mitt förråd vad gäller vardagsmenyer. Vi har ett helt gäng kokböcker, mattidningar m.m. så mitt löfte är att testa ett nytt recept varje vecka.
 
Detta är ju ett löfte som inte innefattar "inte" och lite mer en kul grej...det fixar jag :)
 
 
 
 
 
Denna kokboken har jag sedan några år tillbaka, den innehåller många bra recept och för olika tillfällen, jag har redan hittat "min nya rätt" för denna veckan, kycklingcanneloni
 
 
Lycka till med era löften, om ni avger några.
 
 
Nu ska jag fortsätta denna Nyårsdagen i soffan med en stor godisskål framför mig.. tröttheten har hunnit ikapp mig, blev enbart 3,5 tim sömn inatt. Men det är det värt efter ett trevligt Nyårsfirande med goda vänner och en liten glad pojk som vaknade på gott humör vid halv 8...
 
 
en liten årsresume + bilder från vårt nyårsfirande kommer imorgon
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej