HELGENS ARBETE

0kommentarer

 
 
Vilket härligt sommarväder vi bjuds på igen. Igår trodde man nästan det var höst ute, regnet stod på tvären ett tag kändes det som. Dock är det ju skönt med lite regn mellan solvarven.
 
 
Idag har jag och Julius haft årspremiär på golfbanan. Jag slog mina första slag detta året och Julius satt snällt i vagnen och såg på (mönsterbarn..haha) Jag tycker alltid det är lika roligt att få dra iväg några härliga slag (och bra) och känslan säger mig alltid samma sak: sluta aldrig upp med golf.... (det ska bli min pensionärshobby, lätt) Vi lånade en liten putter så att lilleman fick testa på golf också.. ojojoj va kul det var att springa runt på det välklippta gröna gräset och få jaga en boll.. han var lyriskt.. det glädjer mammahjärtat.
 
 
 
Här kommer bilder på resultatet från helgens arbete
 
 
 
 
Vi har nu planterat en tujahäck på framsidan av vår tomt, och vi är riktigt nöjda med resultatet.
Lite fix kvarstår med kantjärn m.m. men det är redan så stor skillnad. Det är så skönt att ha denna inramningen av tomten. Tidigare satt det ett staket här på framsidan med för 4 år sedan när vi fixade som mest, så rev vi bort det (va inte något vackert att spara på heller) detta blir med all säkerhet mycket bättre..
 
 

 
 
 
 
Nu är det bara att vattna, vattna, vattna och åter vattna, så att dessa finingar inte "kolar vippen" det ska nog gå bra. I samband med att vi planterade så grävde vi ner en "dropp-slang" så det är smidigt att bara koppla på den på vattenslangen, så vattnar det sig själv... smidigt.
 
 
 
 
 Ha en trevlig start på veckan vänner.
 
 

Kommentera

Publiceras ej