VACKRA PION

0kommentarer



Nu har jag tagit in sommarens första skörd av pioner, så de pryder fint mat- och soffbordet. Jag är nog inte ensam om att tokgilla denna fantastiskt fina blomma.


När vi köpte huset för fyra år sedan så flyttade vi flera pionbuskar (så att de inte revs med i allt det andra som rycktes upp och togs bort ur trädgården) Vi gjorde rejäla rensningar i trädgården då det var alldeles för mycket träd och växter på tomten (från gatan syntes inte huset alls)



Vi har haft tur, alla våra omflyttade pionbuskar tog sig snabbt och de blommar varje år. Jag tror vi har ca 10 buskar totalt, vilka jag är enormt glad för.. Jag som har noll i gröna fingrar hade säkert rensat bort varenda buske för fyra år sedan om jag fick fria händer att "riva" tomten (tur att jag inte fick det, hade aldrig skett dock)


... Och vet ni vad, för fyra år och en månad sedan, då hade fröken Carlsson ingen aning om vad pion var för något...men det vet jag nu:) och gläder mig åt våra fantastiska pionbuskar.



Kommentera

Publiceras ej