GÖTEBORGSVARVET 2013

2kommentarer

 
 
Sedan drygt 10 månader har jag varit anmäld till denna löpartävling och igår smällde det. 2,1 mil i Göteborg gick av stapeln. Vilken fest det är, hela Göteborg är som en enda stor fest, riktigt kul.
 
 
 
 
Jag har laddat och känt mig peppad, har hållt mig frisk också så har kunnat löpträna en del.
 
 
Laddad för löpning, enervit, resorb och maxim - inget kan stoppa mig nu
 
 
 
Och så kom dagen, den 18.e maj, en solig och varm dag stod för dörren. Jag blev en aning nervös just över värmen, kommer jag verkligen att fixa 2,1 mil på asfalt, med backar och allt annat... hmm, har jag laddat tillräckligt och fyllt mina depåer både med mat och vatten, nåja. Det är bara att köra på, inget att fundera på om jag hade kunnat göra något bättre...  
 
 
Jag startade 14.55 och hade 2,15 tim senare en fantastisk runda i ryggen. Vilket lopp, vilket fest och vilken härlig känsla i min kropp. Jag kom runt och jag sprang hela varvet och jag höll ett tempo som tog mig runt hela rundan utan att jag behövde gå eller köra slut på mig... I made it
 
 
 
 
Jag är så jäkla glad att jag kom runt hela varvet springades (läs: joggandes) och att jag tyckte det var roligt. Benen, kroppen och huvudet var i samstämmig balans denna dagen, härlig känsla.
 
Detta är något jag mer än gärna gör om och jag kan verkligen rekomendera loppet. Jag är ingen löpare och har långt ifrån lätt för löpning, inget som bara går av själv. Men med en del träning i ryggen och en bra uppladdning så klarar man det..
 
Jag gick inte in för att få någon vidare bra tid. Jag har hela tiden haft ett mål: Att ta mig runt hela loppet springdes, att inte behöva gå och det lyckades. Jag kunde kanske tagit i mer, sprungit lite snabbare men jag mådde väl i kroppen och knoppen efter loppet och idag mår jag förvånatsvärt bra. Jag fick i mig energi direkt efter och jag stretchade direkt efter också.
 
 
Nu blir det fortsatt söndagshäng här hemma och vi avslutar helgen med
Hockey VM finalen - Heja Sverige
 
 

2 kommentarer

Linda

20 May 2013 05:52

Härligt:) riktigt bra jobbat:)!

Svar: Tack tack
Me

Anna Holm

06 Jun 2013 11:48

Härligt!! :D Bra jobbat!

Svar: Tack. Det var en skön känsla att tagit sig i mål efter 21 km löpning.
Me

Kommentera

Publiceras ej