HELGENS HÖJDPUNKT

0kommentarer

 
 
Vilka omvärderingar jag har gjort. Att älska en Söndagsmorgon och att älska äta frukost med de två - mina bästa är helt klart höjdpunkten på helgen. Eftersom jag inte längre är hemma och har "helgfrukost.varje.dag.med.min.gos.som.jag,haft.det.senaste.året" så längtar jag nu ännu mer efter dessa stunder.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det rör mig inte i ryggen att starta dagen tidigt (OK, jag erkänner, inte fööör tidigt, helst inte innan 06.30:) men det tar inte lillplutt riktigt i beaktning. Han har någon tidsinställd väckarklocka på 05.45 och däromkring... vet inte vart han fått det ifrån, varken jag eller M är några vidare morgonpigga själar. Nåja, barn är härliga och de går inte att styra dem på sådant som att vakna, lika bra att gilla läget... det finns ju dock vissa knep (..host host, I-pad) som går att underhålla de små liven med lite på morgonkvisten innan själva huset vaknat till liv och behagar ta morgon.
 
 
 
 
 
Morgonstund har guld i mun...
 
 
 
 
Nu lider ännu en helg mot sitt slut och en ny vecka tar vid. 4 veckors arbete har jag nu betat av, och fler blir det.. känns dock som att det var igår det var 2/9 och första dagen på jobbet på lääänge men nu har även jobbet blivit vardag. Att veckorna går fort är positivt. Att sitta och rulla tummarna och fundera på hur dagen ska gå, det är inte min melodi. Att iställlet vara fokuserad och effektiv på jobbet, för att sedan lägga det långt långt bak i skallen och hämta hem min skatt och få njuta av honom till fullo, för att sedan börja om samma procedur igen har jag insett är viktigt för både mig och också för lillplutt. Måhända att jag är tråkig och lite grå men jag gillar rutiner, MEN definitivt bara till en viss gräns..
 
 
 
 
Nu blir det fortsatt söndagshäng med Polly
 
 
 
 
 
 
Trevligt slut på helgen vänner  ♥
 

Kommentera

Publiceras ej