2014 GUIDE TO THE CITY OF LONDON

2kommentarer

 
 
Gissa om jag blev glad när jag såg att David Ehrenstråhle kommit med en London poster.
 
 
 
 
 
 
bilden är lånad från artilleriet
 
 
 
Hösten/vintern 2006/2007 var London min hemstad.
 
 
Jag önskar inte för en sekund att jag lämnade tryggheten och småstaden för att utforska ett annat land, en annan stad och för att få testa mig själv. Skulle jag fixa detta, 19 år fyllda... och precis "sprungit" på mannen i mitt liv (som jag letat men ljus och lykta efter... haha) och där och då hittade jag han, i sämsta tajmingen ever. Jag hade insett att jag inte kommit in på den utbildningen jag ville och jag var trött på att bo hemma och jobba i småstaden. Så jag hade bestämt mig. En enkel biljett till London bokades och just i detta då, där fanns också denna fantastiska kille som jag träffat. Han ställde frågan om jag skulle på semester i London, och mitt tafatta svar va: neee, inte direkt. Jag har inte bestämt hur länge jag ska vara där... okej, bra svar, mycket!Vad tänkte han tror ni... Mina tankat snurrade runt lite. Okej, mycket snurrade det runt. Hur ska jag göra nu. Ska jag "hoppa av tåget" och mina tankar med London, eller ska jag fullfölja den plan jag hade..... 
 
 
 
 
Jag valde att åka och lämnade denna fantastiska kille jag träffat hemma i småstaden. Vad jag inte då visste var att just denna fantastiska kille skulle bli papa till vårt barn 6,5 år senare.... och här är vi idag, älskade DU.
 
 
 
Vi lärde känna varandra över otaliga telefonsamtal den hösten och vintern (jag vet att du hade skyhöga telefonräkningar, men med facit i hand kanske det va värt det.. ) Efter att vi hade tillbringat 3 veckor ihop undet julen hade jag bestämt mig - min vistelse i London skulle inte bli så lång som jag hade tänkt från början. jag åkte över till London efter jul och i Februari/Mars flyttade jag hem till Sverige och småstaden och efter ca 3 veckor flyttade jag ihop med mannen i mitt liv - Tack för att du finns och att du är du.
 
 
 
Allt har sin tid och min tid i London kommer inte tillbaka, men min tid där kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Jag var så kääär, men vi bodde så långt ifrån varandra under den tiden..
 
 
 - LOVE
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Kristin Danås

06 Feb 2014 10:28

Vilket härligt minne! Och vad fint skrivet! Bra att du åkte, det ångrar du ju inte nu :)

Karro

07 Feb 2014 14:59

Kärleken övervinner allt! Men.. det står att du är 28 år nu, så 2006/2007 kan du ju inte ha varit 19 utan snarare 21? :)

Svar: Jag va lite snabb på tangenterna.. Jag hade precis fyllt 21, helt rätt.. Jag hade precis fyllt 19 när jag flyttade till Stockhom, och detta var 2 år senaste. Visst är den fin, kärleken
Me

Kommentera

Publiceras ej