HOMEMADE MÜSLI

0kommentarer



Idag passade jag på att göra en omgång müsli. Jag tycker det är riktigt gott med hemmagjord müsli, perfekt i min lilla yoghurtskål på morgonen.







Jag har inga mått, utan bara gått på känsla. Ingredienser jag har i min müsli är: havregryn (jag använder fiberberikade), linfrön, solroskärnor, sesamfrön, kokos, valnötter, honung, tranbär och russin.


Blanda havregryn, linfrön, solroskärnor , sesamfrön och kokos i en skål. Blanda lite olivolja och vatten i ett glas och häll över müsliblandningen. Häll på lite mer vatten och olja om det känns för torrt. Ringla över lite flytande honung och häll ut blandningen på en plåt. Grädda ca 20-30 min i ugnen (175-200gr) rör om plåten då och då. 



När allt har fått fin färg, (håll lite koll, kan lätt brännas) ta ut plåten och låt allt svalna. 

Blanda i tranbär, russin, hackade valnötter och ringla lite honung över. Förvara i en tätslutande burk el dylikt.








Voilà - 



Ha nu en fin söndagskväll vänner 



KRAM


Kommentera

Publiceras ej